Det gångna året – 2017, del 4

Och här kommer den sista delen av årskrönikan för förra året:

Oktober

Fick ett hedersomnämnande i Skrivarsidans dikttävling 2017. Av 199 bidrag vann min dikt ”Skrattspeglar” hederspris och publicerades på Skrivarsidans hemsida med motiveringen:

”I sagan liksom i den här dikten är sanningen och lögnen en spegel av varandra.” (Skrivarsidan 2017)

Fixade halloween-kostym genom att vika och klistra ihop massvis med papperssedlar för en kostym på tema girighet. Gick på halloweenfest med De sju dödssynderna-tema.

November

Var på sing-along-biovisning av Rocky Horror Picture Show, och gick utklädd som Columbia medan pojkvännen var Brad Majors.

Gjorde praktik på Malmö stadsbibliotek samtidigt som jag lät omarbetningen av bokmanuset vila.

Cheshirekatt

Firade att jag bloggat här på Vitterlek i ett helt år ♥

Fick min dikt ”Nattsmyg” publicerad på Populär Poesis hemsida i samband med deras webbnummer 34 på tema ”Djur”. Mitt bidrag handlade om silverfiskars liv och leverne om natten.

Mittmedias e-novellantologi släpptes. I Skriv! Noveller – del II (2017) medverkade jag med kortnovellen ”Regnskugga” som rör sig inom magisk realism.

Fick hem mitt författarex av NoHiding Förlags antologi Jul igen (2017), som är en julkalender i novellformat, där jag medverkar i lucka 11 med min novell ”Den som går bakom din rygg”.

December

Min essäPajimperiet slår tillbaka” publicerades i essätidskriften Poros nummer 3 (2017), tillsammans med min akvarellillustration.

Var med i barnpjäsen Alices jul i Underlandet, och spelade både Cheshirekatten och Den vita kaninen.

Läste igenom och återupptog omarbetningen av mitt bokmanus.

Spottade antologin Grimm med min novell ”Griftefrid” frontad i Science Fiction-bokhandeln ♥

Hoppade in och vikarierade på en kurs i Kreativt skrivande på Folkuniversitetet i Malmö. Så roligt och givande – insåg att jag saknat att undervisa om skrivande.

Yes, tror nog det var allt för 2017!

 

Lämna en kommentar

Under Årskrönikor

Lämna en kommentar